Ogłoszenie
Ewidencja kąpielisk na terenie Gminy Siedlec
Zgodnie z art. 34a, pkt. 2, 3 i 4 Ustawy z dnia 4 marca 2010 r. o zmianie ustawy Prawo wodne (Dz. U. Nr 44, poz. 253)
1. Organizator kąpieliska jest obowiązany do dnia 31 grudnia roku poprzedzającego sezon kąpielowy, w którym kąpielisko ma być otwarte, przekazać wójtowi, burmistrzowi lub prezydentowi miasta wniosek o umieszczenie w wykazie kąpielisk, o którym mowa w ust. 1, wydzielonego fragmentu wód powierzchniowych, na których planuje utworzyć kąpielisko. 2. Wniosek, o którym mowa w ust. 2, zawiera:
a) imię i nazwisko lub nazwę oraz adres organizatora;
b) nazwę i adres lub lokalizację planowanego kąpieliska;
c) wskazanie długości linii brzegowej kąpieliska;
d) wskazanie przewidywanej maksymalnej liczby osób korzystających dziennie z kąpieliska; e) wskazanie terminów otwarcia i zamknięcia kąpieliska;
f) opis infrastruktury kąpieliska, w tym urządzeń sanitarnych.
3. Do wniosku dołącza się:
a) pozwolenie wodnoprawne;
b) informacje dotyczące planowanego kąpieliska:
- aktualny profil wody w kąpielisku,
- status kąpieliska w poprzednim sezonie kąpielowym (czynne, nieczynne) albo wzmianka, że wniosek dotyczy kąpieliska nowo utworzonego,
- sposób gospodarki odpadami,
- ocena jakości wody i klasyfikacja wody w kąpielisku w poprzednim sezonie kąpielowym, jeżeli wniosek dotyczy istniejącego kąpieliska,
- udogodnienia i środki podjęte w celu promowania kąpieli.
Jeżeli przedłożona dokumentacja jest niepełna Wójt wzywa do jej uzupełnienia w terminie 7 dni.
4. Wójt przygotowuje projekt uchwały obejmujący wykaz planowanych kąpielisk, sporządzony po rozpatrzeniu wyżej wymienionych wniosków, następnie podaje do publicznej wiadomości projekt uchwały w sposób zwyczajowo przyjęty i określa formę, miejsce i termin składania uwag i propozycji zmian do projektu uchwały w terminie nie krótszym niż 21 dni od dnia ogłoszenia, a następnie w terminie 14 dni rozpatruje przedłożone uwagi i propozycje.
Następnie projekt uchwały w terminie do 15 kwietnia zostaje przekazany do zaopiniowania właściwemu: dyrektorowi regionalnego zarządu gospodarki wodnej, wojewódzkiemu inspektorowi ochrony środowiska i państwowemu powiatowemu inspektorowi sanitarnemu, którzy w ciągu 14 dni wydają opinię do przekazanego projektu. Brak opinii w tym terminie uznaje się za akceptację przesłanego projektu.
5. Wójt prowadzi i aktualizuje ewidencję kąpielisk oraz przechowuje dokumentację stanowiącą podstawę wpisu do ewidencji kąpielisk przez okres pięciu lat od dnia dokonania tego wpisu. Organizator kąpieliska jest zobowiązany niezwłocznie zgłosić zmianę danych zawartych w ewidencji kąpielisk.
6. Organizator kąpieliska jest zobowiązany oznakować kąpielisko.
7. Organizatorzy kąpielisk mogą łączyć kąpieliska (w przypadku gdy: kąpieliska sąsiadują ze sobą, kąpieliska uzyskały zbliżone oceny jakości wody za poprzednie 4 lata, profile wody w kąpieliskach wskazują na wspólne czynniki ryzyka lub ich brak).
8. Organizatorzy kąpielisk mogą dokonywać podziału kąpielisk, gdy jest to uzasadnione jakością wody w kąpielisku lub jego części.
9. W przypadku zaprzestania prowadzenia przez organizatora kąpieliska lub miejsca wykorzystywanego do kąpieli tracą one swój status, a organizator jest zobowiązany usunąć oznakowanie tych miejsc