WNIOSEK O USTALENIE WARUNKÓW ZABUDOWY

Podstawa prawna:

ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tj. Dz. U. 2023 poz. 977 ze zm.)

ustawa z dnia 14.06.1960 r. KPA (tj. Dz. U. 2023 poz. 775 ze zm.)

ustawy z dnia 16 listopada 2006 o opłacie skarbowej (tj. Dz. U. 2023 poz. 2111)

 

Wymagane dokumenty:

1.   Wypełniony formularz wniosku.
2.   Dowód wniesienia (uiszczenia) opłaty skarbowej.
3.   Mapa zasadnicza lub, w przypadku jej braku, mapa katastralna, przyjęta do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego obejmująca teren, którego wniosek dotyczy oraz obszaru, na który ta inwestycja będzie oddziaływać – odległość nie mniejsza niż trzykrotna szerokość frontu działki objętej wnioskiem, nie mniejszej jednak niż

Pełnomocnictwo może być złożone w oryginale, w wypisie lub w potwierdzonej kopii. Kopia musi być potwierdzona np. notarialnie (nie może to być kserokopia).

 Formularz wniosku:

1. Gotowy formularz.

 

Miejsce wykonywania usługi:

Referat Rolnictwa, Planowania Przestrzennego i Zarządzania Kryzysowego (biuro nr 16)

 tel. 68 384 85 21 w. 19

Opłaty:

1.   Opłata za wydanie decyzji o ustalenie warunków zabudowy: 598,00 zł.

2.  Opłaty uiszcza się na rachunek bankowy UG w BS Siedlec nr 58 9660 0007 0000 0606 0200 0001.

3.  Opłaty można dokonać również w Biurze Obsługi Interesanta w formie bezgotówkowej (płatność kartą).

4.   Zwolnione z opłaty skarbowej: wydanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu na wniosek właściciela lub użytkownika wieczystego terenu, którego wniosek dotyczy.

Termin realizacji:

1.   Termin na wydanie decyzji o warunkach zabudowy wynosi 90 dni, a w przypadku decyzji o warunkach zabudowy dotyczącej obiektu budowlanego, o którym mowa w art. 29 ust. 1 pkt 1a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane, termin ten wynosi 21 dni.

2.   Do określonego powyżej terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności oraz okresów opóźnień z przyczyn niezależnych od organu.

 Sposób doręczenia wniosku:

1.   Osobiście: w Biurze Obsługi Interesanta;

2.   Pocztą tradycyjną: ul. Zbąszyńska 17, 64-212 Siedlec;

3.  Drogą elektroniczną: jeśli posiadasz Profil Zaufany na platformie ePUAP lub bezpieczny  podpis elektroniczny (gdy załączniki są czytelne w max formacie A3, z zachowaną skalą).

 Tryb odwoławczy:

1. Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Lesznie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję, w terminie 14 dni od daty doręczenie decyzji stronie.

2.  O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w Urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego.

3.  Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.

4.  Odwołanie od decyzji powinno zawierać zarzuty odnoszące się do decyzji, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem odwołania oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie.

5.   W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję.

6.  Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna, co oznacza, iż decyzja podlega wykonaniu i brak jest możliwości zaskarżenia decyzji.

 Uwagi:

Doręczenie decyzji pocztą tradycyjną lub odbiór osobisty w UG Siedlec.