Wymeldowanie w drodze decyzji administracyjnej


Podstawa prawna

Ustawa z dnia 24 września 2010 roku o ewidencji ludności (Dz.U. z 2019 r., poz. 1397 z późn. zm.)

Wymagane dokumenty

  • Wniosek ze szczegółowym wyjaśnieniem czasu i okoliczności opuszczenia mieszkania

  • Oryginały dokumentów (do wglądu) potwierdzających fakty opisane w podaniu (np. sentencje wyroku rozwodowego, wyrok orzekający eksmisje, tytuł prawny do lokalu lub nieruchomości, itp.), których kserokopię należy dołączyć do podania


Formularz wniosku

Brak gotowego formularza – wniosek odręczny ze szczególnym wyjaśnieniem czasu i okoliczności.


Miejsce wykonania usługi

Referat Spraw Obywatelskich - Urząd Stanu Cywilnego

Tel. 0-68 3848521 wew. 22


Opłaty

10 zł za wydanie decyzji administarcyjnej.


Opłatę należy uiścić na konto UG w BS Siedlec nr 58 9660 0007 0000 0606 0200 0001, a dowód wpłaty przedłożyć razem z wnioskiem. Opłaty można dokonać w Biurze Obsługi Interesanta w formie bezgotówkowej (płatność kartą).

Podstawa prawna – Ustawa z dnia 16 listopada 2006 o opłacie skarbowej (Dz.U. 2020, poz. 1546 z póź. zm.) załącznik, część I pkt 53.


Czas realizacji usługi

W terminie 1 miesiąca od dnia złożenia wniosku, a sprawy skomplikowane powyżej 1 miesiąca.


Sposób wykonania usługi

Sprawa zostanie zakończona poprzez wydanie decyzji administracyjnej.


Tryb odwoławczy

Od decyzji służy stronom odwołanie do Wojewody Wielkopolskiego w Poznaniu za pośrednictwem Wójta Gminy Siedlec w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.


Uwagi

W przypadku braku kompletu dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.