Do zadań stanowiska ds. Podatków i Opłat należy prowadzenie spraw związanych z wymiarem i poborem podatków i opłat lokalnych, podatku rolnego i leśnego oraz innych podatków i opłat pozostających w zakresie właściwości Gminy, a w szczególności:

1) prowadzenie ewidencji podatników i inkasentów,
2) gromadzenie i przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym deklaracji podatkowych składanych organowi podatkowemu,
3) przygotowywanie aktów administracyjnych dotyczących podatków i opłat,
4) podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej świadczeń pieniężnych oraz postępowania zabezpieczającego,
5) prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych,
6) przygotowywanie projektów aktów dotyczących podatków i opłat,
7) sporządzanie sprawozdań dotyczących podatków i opłat,
8) prowadzenie dla potrzeb Urzędu w programie komputerowym ewidencji gruntów,
9) wydawanie zaświadczeń uprawniających podatnika do otrzymania bonów paliwowych,
10) wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym.