Zgłoszenie obowiązku podatkowego w podatku od nieruchomości – osoby prawne

Podstawa prawna
Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych (Dz.U. z 2019 r. poz. 1170 ze zm.) 


Wymagane dokumenty
Deklaracja na podatek od nieruchomości

Wypełnioną deklarację należy złożyć do 31 stycznia każdego roku lub w terminie 14 dni od zaistnienia okoliczności mających wpływ na powstanie bądź wygaśnięcie obowiązku podatkowego.

Formularz wniosku
Deklaracje do pobrania znajdują się w Biurze Obsługi Interesanta.

Miejsce wykonania usługi
Podatki i opłaty lokalne
Nr tel. 68 384 85 21 wew. 16

Opłaty
Nie pobiera się

Czas realizacji usługi
30 dni

Sposób wykonania usługi
Wprowadzenie do ewidencji podatników podatku od nieruchomości dla osób prawnych, a w przypadku nie złożenia deklaracji na podatek od nieruchomości następuje wszczęcie postępowania podatkowego, zakończone wydaniem decyzji.

Tryb odwoławczy
W przypadku wydania decyzji odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Lesznie za pośrednictwem Wójta Gminy Siedlec w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji

Uwagi
Brak