Zezwolenie na usunięcie drzew i krzewów

 

Podstawa prawna
Art. 83 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r., poz. 55 z późn. zm.)

Wymagane dokumenty
- Wypełnione zgłoszenie,
- Mapa lub szkic odręczny z zaznaczoną orientacyjnie lokalizacją drzew i/lub krzewów do usunięcia.
- Formularz wniosku

Druk zgłoszenia dostępny w Biurze Obsługi Interesanta.

Miejsce wykonania usługi
Referat Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska,
tel. (68) 384-85-21, wew. 25

Opłaty
Nie pobiera się opłat za złożenie zgłoszenia oraz wydanie decyzji.

Czas realizacji usługi
Do 35 dni od dnia złożenia zgłoszenia.

Sposób wykonania usługi
Wydanie decyzji, zaświadczenia, bądź tzw. „milcząca zgoda”.

Tryb odwoławczy
Od decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Lesznie, za pośrednictwem Wójta Gminy Siedlec w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

Uwagi

Zgłoszenia usunięcia drzew nie wymagają min.:
1. Krzew lub krzewy rosnące w skupisku o powierzchni do 25 m2,
2. Drzewa, których obwód pnia zmierzony na wysokości 5 cm od ziemi nie przekracza:
a) 80 cm – w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego,
b) 65 cm – w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego,
c) 50 cm – w przypadku pozostałych gatunków drzew.
3. Drzewa lub krzewy rosnących na plantacjach lub w lasach w rozumieniu ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach,
4. Drzewa lub krzewy owocowe, z wyłączeniem rosnących na terenie nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków lub na terenach zieleni,
5. Drzewa lub krzewy należące do gatunków obcych, określonych w przepisach wydanych na podstawie art.120 ust. 2f w/w ustawy.